Prima instanta si Vinieta Oxigen atacata de asociatie –


UPDATE: 

 solutia instantei oarbe (…..):      Respinge cererea
Solutia pe scurt: Respinge excepţiile lipsei calităţii procesuale active şi lipsei calităţii procesuale pasive. Admite excepţia lipsei de interes. Respinge acţiunea ca lipsită de interes. Cu recurs în 15 zile de la comunicare. Recursul se va depune la Tribunalul Bucureşti. Pronunţată, azi 13.08.2020, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei.
Document: Hotarâre  3645/2020  13.08.2020

Dragi cetateni,

dupa cum vedeti mai sus, inteleapta justitie romana, prin reprezentantii sai inamovibili, considera ca o asociatie care are ca obiect apararea drepturilor omului si apararea drepturilor cetateanului, NU ARE INTERES in a promova o actiune impotriva incalcarii legii de catre o autoritate publica.

Nici macar faptul ca asociatia utilizeaza un automobil si este direct abuzata de masurile autoritatii publice nu ar justifica interesul in solicitarea anularii hotararii CGMB, conform inteleptului judecator.

Prin urmare, nu va ramane ca cetateni decat sa va aparati singuri drepturile, asociatiile sunt de prisos in aceasta tara.

Civicus Romania a solicitat anularea hotararii 539/24.10.2019 a Consiliului General al Municipiului Bucuresti (vinieta oxigen).

Prin aceasta hotarare se instituie taxarea arbitrara a proprietarilor de autovehicule, fara a se face niciun fel de studiu

asupra nivelului de poluare produs de industrii, constructii, gropi de gunoi sau trafic pe fiecare tip de autovehicul.

Asupra cauzelor reale ale poluarii cu PM10, PM2,5 sau NO2 nu se face niciun fel de studiu

Faptul ca la ora 00:30 in noaptea de sambata spre duminica, 26 ianuarie  cand practic traficul era inexistent,

PM10 era depasit cu 243% si PM2,5 era depasit cu 513% nu pare sa dea de gandit inteleptului CGMB.

Pe 5-6 ianuarie se intamplase exact la fel.  Nu cumva cauzele poluarii sunt altele si nu traficul e cauza?

Partea buna este ca de cand cu scandalul privind nivelul poluarii si aparitia retelelor de monitorizare independente,

poluatorii fantoma s-au ascuns. Ca rezultat, chiar si la orele de trafic de varf  calitatea aerului este buna.

Nu este disponibilă nicio descriere pentru fotografie.

In intelepciunea sa, CGMB este convins ca un Smart de 600cmc Euro 3 benzina polueaza mai mult decat un

vapor diesel Euro 5 de 12000cmc.  De dovezi si studii pentru asta nu au nevoie.

Principiul proportionalitatii si “poluatorul plateste ” sunt simple vorbe pentru decidentii municipali.

Ne intrebam de ce mai vor primariile impozite pe autovehiculele care nu ar mai avea voie sa circule in Bucuresti.

Suntem constienti de necesitatea luarii de masuri de reducere a nivelului poluarii in Bucuresti.

Aceste masuri trebuie insa sa se adreseze poluatorilor reali daca dorim sa rezolvam problema.

Luarea de masuri discriminatorii si nefondate rezolva fix nimic.

Nu rezolva problema de tipul celei din noaptea de 26 ianuarie exemplificata mai sus.

Cu ce ma ajuta pe mine ca cetatean ca este impusa o taxa pentru un autoturism parcat, daca la miezul noptii

sunt gazat in orasul meu de poluatori invizibili?

Primaria este obligata sa emita avertismente pentru populatie in astfel de situatii. Nu a facut-o niciodata.

Nici IGSU nu a emis vreo alerta de poluare excesiva la nivelul Bucurestiului.

E timpul sa le aratam acestor vechili ca au fost pusi acolo de cetateni, pentru cetateni! Nu impotriva lor!

Asociatia noastra a atacat in contencios administrativ hotararea 539/2019. Am cerut si suspendarea efectelor

vinietei oxigen pana la judecarea cauzei, avand in vedere prejudiciile aduse proprietarilor de autovehicule din

Bucuresti de aceasta hotarare ilegala.

Cauza face obiectul dosarului 738/3/2020 din 13 ianuarie 2020 de pe rolul Tribunalului Bucuresti.

Dupa o luna de la depunere, niciun act de procedura nu a fost facut.

Va vom tine la curent


468 ad